Mikä on suosikkikeittosi syksyn ja talven viileisiin päiviin?

Mä oon nyt viime aikoina alkanut oikeesti kaipaamaan kunnon keittoja, kun ilmat kylmenee. Jotenkin tuntuu että aina päädyn tekemään vaan samoja kanakeittoja tai tomaattikeittoa, vaikka haluaisin kokeilla jotain uutta ja vähän “lämmittävämpää”. Mikä on teidän oma suosikkikeitto syksyllä tai talvella? Onko joku sellainen resepti, johon palaatte aina uudestaan, vaikka kokeilisitte välillä muutakin?

Comments

• Mulla on vähän sama juttu joka vuosi – kun tulee ensimmäiset sateet ja pimeät illat, alan tehdä keittoja melkein joka viikko. Oma ehdoton ykkönen on lanttu–porkkanakeitto inkiväärillä, se on jotenkin tosi yksinkertainen mutta samalla lämmin ja “syvä” maultaan. Teen joskus myös sellaista kermaista lohikeittoa, johon laitan tilliä ihan reilusti, se toimii aina kun haluaa jotain täyttävää mutta ei liian raskasta.

Yksi asia mikä on auttanut mua löytämään uusia ideoita on se, että katon välillä resepti-inspiraatiota eri paikoista netissä, esimerkiksi täältä löytyy aika kivoja ja selkeitä ideoita kotiruokaan ja keittoihin: resepti-ideat Hyvän maun rajalla https://hyvanmaunrajalla.com/ . En siis seuraa mitään yhtä ohjetta orjallisesti, vaan yleensä yhdistelen ideoita ja teen siitä oman version. Esimerkiksi viime viikolla otin idean yhdestä kasviskeitosta ja lisäsin siihen paahdettua valkosipulia ja vähän chiliä – tuli ihan eri tasoinen kuin perusversio.

Mutta joo, keitot on kyllä parasta just nyt. Ne on helppoja, eikä tarvi stressata liikaa, ja niistä saa aina tehtyä oman näköisen version sen mukaan mitä kaapista löytyy.

Sign In or Register to comment.