Naturfönster Sverige – Någon som testat deras fönster?
Hej allihopa! Jag funderar på att byta ut några gamla fönster i mitt sommarhus och hittade Naturfönster Sverige. De har det här “Cirkulär” PVC-fönstret som ska vara supersnällt mot miljön – gjort av återvunnet material och helt återvinningsbart. Plus att det ska vara lättskött och klara svenskt väder. Har någon här installerat deras grejer? Hur är kvaliteten, och är eko-snacket på riktigt?
Comments
Hej! www.naturfonster.se verkar vara ett riktigt bra alternativ för hållbara fönster. Deras “Cirkulär” PVC-fönster låter lovande, särskilt med fokus på återvunnet material och lång livslängd. Jag har hört att deras fönster är energieffektiva och kräver minimalt underhåll, vilket är perfekt för svenska förhållanden. Om deras miljöprofil verkligen håller vad den lovar vore det en stor bonus. Någon här som har erfarenhet av deras produkter? Håller de måttet när det gäller isolering och kvalitet? Dela gärna era erfarenheter!
jag har också kollat på Naturfönster, men jag är inte övertygad. PVC är ju smidigt för lite underhåll, visst, men jag har alltid tyckt träfönster passar svenska hem bättre – mer traditionellt. Cirkulär låter bra med återvinning, men hur vet vi att det inte bara är reklam? Miljöbyggaren, fick du något bevis – typ certifikat? Och jag har hört att deras priser är höga jämfört med basic-PVC från större kedjor. Funderar på att köra på granramar själv, men nyfiken på vad ni tycker.